Pilihan&Dilema

25. Okt, 2015

 

Assalamualaikum dan selamat mlm semua~Hari n sy nak luah tentang masalah dilema sy.Begini,sy n jenis yg minat gila menulis,wat cite dan melukis.Ramai org(rakan sebaya) suruh saya jadi penulis atau pelukis komik.Saya pun dah tekad nak belajar dalam bidang Sastera.Sy mmg minat nak belajar Kesusasteraan Melayu.Tp,dulu ada sorang rakan cakap klau sy masuk Sastera,taraf sy sama je mcm plajar2 klas belakang.Sy ada rasa ragu2 lepas tu.Dia gak cakap,walaupun sy ambil jurusan Sains,saya masih boleh berkarya.Tapi masalahnya,sy ni lemah matapelajaran MT dan SN.Asyik2 gagal je dlm periksa.Tapi lepas fikir masak2,sy tekad untuk ambil jurusan Sastera.

Baru2 ni ada ceramah dari KV Betong.Ramai kwn2 sekelas yg teringin nak masuk situ.Diorang ramai2 da pakat nak isi borang permohonan.Ada seorang plajar cemerlang ni(sama kelas) pon nak masuk situ sbb dia ta nak ambil jurusan Sains.Dia kata dia malas nak menghafal apa semua.Sekarang ni diorang tunggu ceramah dari KV Miri lak.Nak banding mana satu plg bagus.Ada 1kwn ni sekepala dgn sy,x minat nak masuk votek.Mmgla KV Betong tu bez tp kalau kita x minat nak wat apa,kan?Saya rasa mungkin saya dan dia mmg da pasti sambung blaja kat skolah kami tu je la.Saya ttp dgn Sastera tp kwn sy yg seorang tu x pastila dia nak ambil course apa.Tapi kwn2 dia ajak dia masuk Votek tp dia ta nak.Kawan2 dia ttp nak juga dia ikut.Kesian,dia x minat tp kawan2 dia ttp nak juga dia ikut diorang masuk Votek.

Saya rasa mcm da x tau apa nak dibuat lagi.Niat dan matlamat tu da ada tapi cita2 masih kabur lagi.Tapi yg pasti sy ttp nak ambil jurusan Sastera.Walaupun terdapat byk persaingan,sy ttp nak cuba.Saya nak juga blajar subjek Kesusasteraan Melayu.Saya nak blajar subjek tu.Oklah,sampai sini jela dulu,laen kali update lagi,Assalamualaikum~Bye!!!

🤩<3πŸ˜»πŸ˜½πŸ˜ΈπŸ˜ΊπŸ’žπŸ’ŸπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜ŠπŸ˜Š